Veebireklaami tehnilised tingimused

Üldised tingimused ja info

  1. Õhtulehe reklaami hinnastamine põhineb CPM-mudelil. CPM (cost per mille) tähendab, et reklaami on laetud 1 000 korda.
  2. Õhtulehe veebikeskkondades saab näidata GIF, JPG, PNG, MP4 ja HTML formaadis reklaame. Lisaks võtame vastu kolmandate osapoolte serveerimiskoode, millest serveeritav sisu peab vastama samuti kõikidele siin lehel loetletud tingimustele.
  3. Reklaamifaili suurus ei tohi ilma erikokkuleppeta ületada 100 KB. Video reklaamifaili suurus ei tohi ilma erikokkuleppeta ületada 2 MB.
  4. Õhtuleht jätab endale õiguse reklaamist keelduda, kui selle sisu ei vasta kehtivatele õigusaktidele, on illegaalne, ebasünnis, eksitav, solvav või sarnaneb liigselt Õhtulehe disainiga.
  5. Õhtuleht ei võta vastutust oma lehekülgedel reklaamitavate kaupade ja teenuste kvaliteedi eest.
  6. Õhtuleht avaldab reklaamikliendile statistikat kampaania toimumise käigus ja kuu aega pärast kampaania lõppu.
  7. Õhtuleht ei võta enesele vastutust oma lehekülgedel näidatavate reklaamide seadusele vastavuse eest. Reklaami tellija kohustub kontrollima, et tema Õhtulehes avaldatavad reklaamid vastavad kehtivatele õigusaktidele, ning kinnitab tellimust esitades, et seaduse vastu eksimuse korral tekkivad kulud kannab reklaami tellija.

Reklaamietikett

  1. Reklaam ei tohi olla eksitav. Näiteks tähendab see muu hulgas ka, et bänner ei tohiks meenutada Windows/Mac/Unix dialoogiaknaid, veateateid jms.
  2. Reklaam ei tohi meenutada Õhtulehe sisu.
  3. Reklaamid ei tohiks sisaldada interaktiivsust simuleerivaid elemente, sh rippmenüüsid, otsingulahtreid jms juhul, kui bännerile tegelikult antud funktsionaalsusi lisatud pole.
  4. Reklaam ei tohi oma kujundusega imiteerida uudiste pealkirju ei kujunduselt, toonilt, kolmanda isiku lauseehitusena ega teemapüstitusena.
  5. Küpsiste (cookie) lisamine kasutajate arvutisse reklaami kaudu ilma eelneva kokkuleppeta on keelatud.
  6. Õhtulehel on õigus eemaldada oma keskkonnast mis tahes Õhtuleht kasutajaid ja/või kasutajafunktsionaalsust kahjustav või häiriv reklaam.
  7. Õhtuleht ei avalda bännereid, kus kaadrite vaheldumine, vilkumine või värisemine toimub kiiremini kui üks kord sekundis.

Esitamistähtajad reklaamidele

  1. Standardreklaami esitamise tähtaeg on vähemalt 1 tööpäev enne kampaania algust.
  2. Interaktiivse reklaami (Rich Media, HTML, kolmandate osapoolte träkkerid, erilahendused) esitamise tähtaeg on 2 tööpäeva enne kampaania algust. Hiljem saadetud materjalide puhul ei garanteerita täpset kampaania algusaega.

Tehnilised nõuded HTML5 reklaamidele

  1. HTML-reklaam peab olema korrektses .html vormingus ning võib kasutada kõiki HTML-i, CSS-i ja JavaScripti funktsioone, mis töötavad kõikides enamlevinud brauserites. Reklaami kood peab kompileeruma ilma konsoolivigadeta.
  2. Reklaam ei tohi kaasata pilte, JS-i, CSS-i ega muid faile väljaspoolt Õhtulehele saadetud .zip konteinerit (v.a. CDN-id).
  3. Reklaamis kasutatud pildi elemendid peaksid soovituslikult olemasprite’itud ühest failist.
  4. HTML-reklaam peab sisaldama vähemalt ühte clickTAG-i. Selle paigaldamiseks on kaks sammu:
    • Lisa järgnev kood <head></head> TAG-ide vahele:
      <script src="https://s.ocdn.ee/scripts/ads.js"></script><script> var clickTag = "" </script>
    • Ühe clickTAG-i korral lisa see <body> TAG-ile järgmiselt:
      <body onclick="window.open(olBanner.getClickTag(), '_blank')"></body>

      Mitme erineva clickTAG-i korral lisa need erinevatele elementidele järgmiselt:

      <div onclick="window.open(olBanner.getClickTag('CUSTOM_URL_1'), '_blank')"></div><div onclick="window.open(olBanner.getClickTag('CUSTOM_URL_2'), '_blank')"></div>
  5. Tracking-pikslid ja koodid võib lisada HTML-reklaamide sisse. Sealjuures tuleb meeles pidada, et tracking-kood käivitatakse hiljem (pärast reklaami kuvamist), millest tingituna võib näitamiste statistika erineda. Arveldamine käin Õhtulehe reklaamiserveri (DoubleClick for Publishers by Google) järgi.
  6. Tööriistade (Edge, Swiffy, GWD) poolt loodud HTML-reklaamid peavad samuti alluma eelnevalt välja toodud nõuetele.

Sitehat / Wallpaper

  1. Sitehat koosneb päisest ja taustast.
  2. Päise laius on 1060px ja kõrgus vastavalt ostetud tootele 200px, 300px või 400px.
  3. Tausta mõõtmed on 1920x1200 px. Tausta faili juures tuleb arvestada, et kogu taust ei pruugi (väiksemates seadmetes) olla terves ulatuses nähtav. Seega peaks taustal olema kas muster või pilt ning ei tohiks olla teksti.
  4. Päiseks ja taustaks sobivad .JPG, .GIF, .PNG, .MP4 ja .HTML failid.
  5. Võimalik on ka Sitehat tehe ühes failis (ainult taustana). Sellisel juhul on päise ala läbipaistev ning on sealt näha tasutafaili.
  6. Sitehati reklaamifailide kogu suurus võib olla maksimaalselt 300 KB.
  7. Kuna lehe sisu osa on responsive, siis sisu katab erineva suurusega ekraanidel erineva osa tausta keskosast (näidisel olevates sammudes kitsaim versioon (1) on nähtav 26% seadmetel, keskmine versioon (2) on nähtav 37% seadmetel ja kõige laiem versioon (3) samuti 37% seadmetel).
  8. Vaata näidist siit!

     

    Siteheader

    1. Siteheader koosneb kahest tükist: 1) Suur (paigalseisev osa) 2) Väike (kaasaliikuv osa)
    2. Suure osa mõõtmed on 1060x200/300/400 px ja väikese osa mõõtmed on 1060x100 px.
    3. Lisaks on võimalik määrata tasuta värv, mis on nähtav mõlemal pool reklaami.
    4. Kui on soov, et reklaam oleks ekraani äärest ääreni, siis on võimalik saata pildi failid, mille laius on 1920px või HTML fail, mille laius on 100%. Kõrgus on endiselt 200, 300 või 400px. Lisaks tuleb silmas pidada, et reklaami sõnum, tekstid, logod jmt peab jääma reklaami keskosas olevasse 1060x200/300/400 px alasse.
    5. Sobilikud on .JPG, .PNG, .GIF, .MP4 ja .HTML tüüpi failid.
    6. Siteheader reklaamifaili suurus maksimaalselt 300 KB.
    7. Vaata näidist siit!

Pagebreak

  1. Pagebreaki mõõtmed on desktopis 1920x1080 px ja mobiilis 1080x1920 px (HTML-i puhul 100% x 100%).
  2. Pagebreakiks sobib .JPG, .PNG, .MP4 ja .HTML fail.
  3. Pagebreak reklaamifaili suurus maksimaalselt 300 KB.

Avanevad (splash) bännerid

  1. Avanev bänner koosneb kahest osast: väike osa (nähtav tavavaates) ja suur osa (nähtav avatuna).
  2. Kui kasutaja liigub hiirega reklaami peale, siis läheb reklaami keskel tööle sekundite loendur (3 sekundit) ning nulli jõudes toimub reklaami avanemine.

Ribabänner (scroller)

  1. Ribabänner saab olla .PNG, .GIF ja .JPG fail, suurusega 1200x35/50 px.
  2. Reklaam liigub paremalt vasakule.

Mobiili ribabänner

  1. Mobiili ribabänner saab olla .PNG, .GIF, .JPG, .HTML fail, suurusega 600x100 px (HTML-i puhul 100% x 100%).
  2. Reklaam on responsive ehk ekraani äärest ääreni. Pilt failide puhul skaleeritakse pilti vastavalt väiksemaks (näiteks kui mobiili ekraani laius on 300px, siis reklaam vähendatakse suurusele 300x50 px). HTML faili puhul peab reklaam olema responsive ehk suurusega 100% x 100% kuvasuhtega 6:1.

Galeriibänner

  1. Galeriibänner saab olla .PNG, .GIF, .JPG, .MP4 ja .HTML fail, suurusega 300x250 px.
  2. Reklaam on iga 7nda pildi järel.
  3. See reklaam toode on läbivalt kõikides seadmetes ja kõikides ekraani suurustes.

Videobänner

  1. Videobänneri formaat on MP4 ja soovituslik on hoida videot Õhtulehe serveris, aga valmistada endale sobiliku väljanägemisega konteiner. Palume meile saata videofail, mille meie serverisse asetamise järel saadame bänneri tootjale vastu faili asukoha.
  2. Nõudmised videofailile:
    • Video resolutsioon: 1280x720 px
      • Video formaat: MP4/H264 (profiil: Baseline, Level: 3.1, Keyframe: 1s)
        • Video FPS: 25
          • Video BitRate: 1500 (soovitatav maksimum)
            • Audio formaat: MP3
              • Audio Sample Rate: 44100
                • Audio BitRate: 64kbps (soovitatav)
                  • Audio Channels: mono (soovitatav)
  1. Kui video on mõeldud pre-roll'iks:
    • Video resolutsioon: 646x363 px
      • Video formaat: MP4/H264 (profiil: Baseline, Level: 3.1, Keyframe: 1s)
        • 30 sek
Küsi lisainfot:

E-post: banner@ohtuleht.ee
Telefon: +372 614 4100